Information
Regler
Turneringer
Stream
Sponsorer
Kontakt
menu
Info
Regler
Turneringer
Stream
Sponsorer
Galleri
Support
Information
Om Connection
HTX Connection er løbet af stablen to gange årligt de sidste ti år. Det bliver afholdt af frivillige HTX-studerende fra EUC-Lillebælt. Arrangementerne besøges hver gang af op mod 100 unge, som over en weekend udlever deres interesse for computere og computerspil i samvær med ligesindede. De sidste ti år er traditionen for at gennemføre arrangementet samt hele det ansvar, der ligger bag, gået i arv fra den ene gruppe elever til den anden, så projektet hele tiden tilføres nye ideer og sikrer fremtidig drivkraft.
De deltagende unge kommer i høj grad fra lokalområdet, det vil sige primært Fredericia og Middelfart, men da det er et åbent arrangement, er det også sket, at vi har haft deltagende, der er kommet helt fra Sjælland, for at have en social oplevelse i cyberspace. Arrangementet er på den måde med til at fjerne fordommen om, at unge, der interesserer sig for computerspil, er ”nørder” uden social kontakt eller nærvær. Mange unge har endvidere knyttet venskaber vha. vore arrangementer.
HTX Connection foregår på HTX Lillebælt, som har addressen Fredericia 7000 Teknikervej 2.
Htx Connection starter fredag d. 28 Marts kl. 18:00, og slutter søndag d. 30 marts kl. 13:00.
Aldersgrænse
Vi har valgt at have en aldersgrænse på 10 år, da det er den alder, vi synes, at man kan være ansvarlig for sig selv. Der under LAN skal man kunne tage ansvar for at sørge for aftensmad, middagsmad, snacks og måske morgenmad selv, hvis man ikke tilkøber det. Mange af os er også vågne i mange timer, så det skal man også kunne håndtere, hvis man gerne vil være vågen så langt tid.
Information til forældre
Hej forældre, Vi har skrevet en lille besked til jer, som kan hjælpe jer med at føle jer mere trygge under Connection. Der vi vil gerne have alle med, som synes det er sjovt og vil gerne hygge sig med en weekend fyldt med masser af sjove aktiviteter, der skaber gode minder for fremtiden. Men husk, at jeres barn skal være 10 år eller ældre og ansvarlig for sig selv for at være med, da det er et LAN, hvor vi hygger, og hvor man kan være vågne i mange timer, og der er ikke altid ordentlige måltider tilgængelige hele tiden.
Huskeliste
Det kan være svært at huske alt hvad der skal med til et LAN og det ville selvfølgelig være super træls at glemme et eller andet vigtigt derhjemme. Vi har af den grund opstillet følgende liste med ting der er vigtige at medbringe. Bemærk at listen er vejledende og vi tager ikke ansvar for evt. manglende punkter på listen:
- Computer + tilbehør (computer, skærm, mus, tastatur, headset, musemåtte mm).
- Stikdåse (der stilles kun 1 stik til rådighed fra Connections side).
- Diverse kabler (strømkabel til computer og skærm, skærmkabel, internetkabel 5m+).
- Batterier / Lader (mobiltelefon, trådløst udstyr osv).
- Husk at opdatere Windows, Steam, Origin osv.
- Download dine spil hjemmefra og husk at opdatere dem.
- Penge til mad og drikke (du må gerne selv tage med, men vi vil sætte pris på at du køber fra vores snack bod).
- Toiletsager (tandbørste, tandpasta, deodorant, kam osv).
- Soveting (madras/liggeunderlag, dyne, pude osv).
Billetter og pladser
Pladsbillet
Hvis du køber en pladsbillet vil du få et armbånd ved tjek ind. Din pladsbillet giver dig adgang til vores event. Hvis du forlader eventet f.eks. at købe mad eller handle ind så skal du vise dit armbånd når du kommer tilbage igen eller hvis crew spørger om de må se din billet.
Morgenmads Billet
Morgenmad fungerer sådan, at man kan bestille det for en dag eller to. Morgenmad bliver serveret mellem kl. 10:00 og 11:30 i vores fællesområde, hvor man kan komme og hente det. Morgenmaden vil indeholde et stykke kage og en brikjuice. Til rundstykkerne vil der være smør, skinke, ost, syltetøj og pålægschokolade.
Plads
Pladserne er omkring en halvanden meter (1,5m*1m) hvor de fleste vil være skoleborde. klasselokale pladserne vil havde skoleborde hvor pladsen svare til halvandet skolebord med et bordben der skiller noget af det.
Sovepladser
Der vil være mulighed for sovepladser i nogle tomme lokaler som findes på første etage. Hvis du har plads inde i et af lokalerne (1, 2, 3, 4, 5 eller 6) så er der også plads til at nogle kan sove i lokalerne. Dog hvis i skal sove i lokalerne skal i være enige med de andre deltagere i lokalet om hvem der kan sove der og være okay med eventuel larm.
Bod
Til arrangementet har vi en bod der bliver drevet af frivillige medlemmer af vores crew. I boden vil der være mulighed for at købe chips, slik, sodavand, energidrik og toast.
Bodens Åbningstider
Fredag
fra 18:00 til 00:00
Lørdag
11:00 til 00:00
VR
Der vil være mulighed for at prøve Virtual Reality med vores Oculus Rift. VR foregår i vores VR-lounge, hvor du kan hænge ud med de andre deltagere, mens du venter på din tur. Hvis du ser nogen spille, så vent lige til de er færdige. Husk også, at der er andre, som gerne vil prøve, så lad være med at bruge VR-udstyret i flere timer ad gangen.
VR spil
- Superhot
- Rick and Morty: Virtual Rick-ality
- Robo Recall
- Beat Saber
Giveaway
Til vores event for vi normalt sponsoreret noget merchandise fra vores sponsorer. Giveaway vil foregå som et “Wheel of Fortune” hvor alle deltagernes pladser er indskrevet, så der er mulighed for at alle kan få noget. Give Awayen vil foregå om søndagen klokken ca. 10:00 -Hvis vi ikke har fået noget merchandise fra vores sponsorer afholdes der ingen giveaway.
Seatmap